четвер, 10 грудня 2015 р.

Закон "Про освіту" визначить пріоритети розвитку
                       Люди очікують швидких змін у сфері освіти. Міністерство освіти і науки України відчуває цей запит і намагається збалансувати інтереси всіх зацікавлених сторін, створюючи правове підґрунтя для реформування освіти. Про це повідомив міністр освіти і науки Сергій Квіт під час парламентських слухань на тему "Правове забезпечення реформи освіти в Україні".


"Жоден закон не працюватиме, якщо не відбудеться зміна цінностей людини і суспільства, таких як свобода, гідність, відповідальність, довіра, співпраця, патріотизм. Саме ці цінності ми закладаємо в реформу освіти", – наголосив міністр.

Також міністр окреслив засади, що мають стати підґрунтям законодавства про освіту.

Перша – цінність свободи та відмова від авторитаризму в освіті як на управлінському, так і на рівні кожного шкільного класу й університетської аудиторії. Заклади освіти повинні готувати розвинених, вільних, здатних критично мислити особистостей. Навчальним закладам потрібна автономія: кадрова, академічна, фінансова, організаційна. А здобувачам освіти, вчителям і викладачам – академічна свобода і простір для креативу.

"Жодна норма нових законів не повинна обмежувати ініціативність і творчість", – підкреслив Сергій Квіт.

Друга засада ґрунтується на положеннях Статті 3 Конституції України, де йдеться про найвищу соціальну цінність держави - людину. "Ми повинні дбати про соціальний статус вчителя. Реформу неможливо здійснити без підвищення заробітної плати педагогів. І таку норму ми закладаємо в базовий законопроект "Про освіту", – повідомив Сергій Квіт.

За словами міністра, надзвичайно принциповим у новому законі є забезпечення права усіх дітей на освіту і рівний доступ до якісної освіти. Реалізація цього права повинна забезпечуватися: розширенням мережі закладів освіти, законодавчими передумовами для функціонування закладів освіти різних форм власності, а також створенням можливостей для розвитку нових форм  освіти – формальної, неформальної, інформальної.

Третя засада – це нові і конкретні механізми громадсько-державного управління, а також державно-громадського та державно-приватного партнерства.

За словами міністра, в законопроекті "Про освіту" будуть визначенні основні пріоритети розвитку освіти на подальші 10-20 років. Це, зокрема, освіта впродовж життя, створення інклюзивного середовища, забезпечення рівності закладів освіти всіх форм власності, удосконалення системи забезпечення якості освіти. Також нове законодавство має ґрунтуватися на принципах прозорості і публічності прийняття та реалізації управлінських рішень, відповідальності перед суспільством органів управління освітою та навчальних закладів, свободі вибору форм здобуття і видів освіти, академічній доброчесності.

Сергій Квіт зазначив, що деякі положення законопроекту "Про освіту" підтримуються не всіма, зокрема, викликає дискусії запровадження в Україні 12-річної освіти.

"Потрібно розуміти, що йдеться не просто про додавання одного року навчання, а про зміну змісту освіти – нові навчальні програми, започаткування профільної старшої школи. 12-річна шкільна освіта – це практика європейських країн", – пояснив міністр.

Немає коментарів:

Дописати коментар